Posts

Showing posts from June, 2011

Try To Love Him More

Image
There is a time in my loneliness when I ask myself; do I really love Him?. Do I love Him more than everything in the world?. Do I come to Him as soon as He calls me?.  He gives me the greatest love, more than my parents', my friends', Whoever in the world. Only He whom knows my biggest sin. ,my secret that I'll keep till I meet  the day, end of my life. I can't trust anybody. Even my best friend. I wont tell everything about my life to him/her. Only He whom I can trust because I know my secrets will save in His hand He always  cover my sins in front of people He knows when people knows my sins they will judge me, and treat me like a trash.Yes I am, I'm a trash But He still loves this trash. He still allow me alife He still makes all my wishes come true
. . . . . . . . . . But I'm afraid, what about if He Punishes me, for all of my sins at last on the day when I can do nothing but crying
It is so hard for me to love Him more than everything I must take many consequences, to Love H…

Crazy Little Thing Called Graduating Paper!

Image
This is not important thread, it's only the way I express my craziness through blog  !! :p. Everybody knows, when u'd like to graduate from university u have to write somethin called graduating paper...Aha sounds so simple at first... but at last... this stuff just makes me mad awrrrr...

OK I cant say that the whole process of making graduating paper is annoying , may be there are some processes that actually fun to do. But, the last process is the hardest (for me). I have to admit that I'm a kinda suck academic writer, ok just writer as I cannot produce a good writing. I dont know how to put grammar in  a right place. Even I've learned it in university for almost 3 years... (I take english as my major...how poor I am). Revise and edit become something that so difficult. When I first finish chapter by chapter, I  asked my friend to check my grammar... u know what... I had grammar error almost in entire of my writing... damn it!.Ok I tried to make it better. I edited it,…

I just Wanna be Ok! by Ingrid Michaelson

Image
I first heard this song, from the advertisement of energy drink in Indonesia. When she starts the first line of her song.. "I just wanna be OK, be OK, be OK, I just wanna be ok..."I suddenly ,,, yelled in ma heart, "Yay... this is ma song, the soundtrack of ma life"...and I tryna search this song on youtube and google, and finally got it. You know,this song is so simple but it change your bad mood into good mood in a second when the guitar starts playing. Enjoy this video :)
lyric: Lyrics to Be OK:

I just want to be ok, be ok, be ok
I just want to be ok today
I just want to be ok, be ok, be ok
I just want to be ok today

Sogan Halal Food Center (Recommended)

Image
Berkenaan dengan tugas akhir saya, siang ini saya maen2 lagi ke Sogan untuk melengkapi data... heem sampe sana kok sayang ya kalo ga sekalian makan siang. Emang sebenernya udah niat sihh, dari rumah ga makan siang wkwkwk. Akhirnya saya pesen nasi goreng, mendoan, ama es Jeruuukkk... wuuuuh rasanya mantab guys... kalian harus coba. Tempatnya juga asiiik banget, sejuk, diiringi backsound gamelan dan gemercik aer kolam... asoy lah... buka dari jam 10 pagi ampe jam 5 sore..buruan kesini keburu tutup :)






Cinta Itu, Percaya Bahwa Ia Takkan Menyakiti Kita!!!

Image
di terjemahkan sebisa saya dari, halal nikah.com

sebuah kisah menyentuh yang di tulis oleh saudari kita tercinta Syeda A'iisha ^^... happy reading
Seorang lelaki baru saja menikah, lalu pulang ke rumah bersama istrinya Mereka sedang menyebrangi danau dengan kapal ketika tiba-tiba badai besar datang
Meskipun sang lelaki merupakan seorang prajurit, namun sang wanita tetap merasa sangat takut, karena sepertinya sudah tidakada harapan lagi untuk selamat.

Delapan Butir Mutiara Hidup

Image
oleh Ustadz.Hamid Ahmad


Arkian, sufi Asy-Syibli dalam hidupnya telah melayani 400 guru. “Aku sudah membaca empat ribu hadis. Di antara hadis-hadis itu, kupilih satu untuk aku amalkan, sedang hadis-hadis yang lain aku acuhkan. Sebab, setelah aku renung-renungkan, kusimpulkan bahwa keselamatan diriku ada pada hadis tersebut. Kukira, ilmu orang-orang dulu dan orang-orang sekarang teringkas di dalamnya. Karena itu aku cukupkan diriku dengannya. Hadis dimaksud ialah sabda Rasulullah s.a.w. kepada sahabat-sahabat beliau, “Beramallah untuk duniamu sesuai dengan maqam (posisi)-mu di dunia. Beramallah untuk akhiratmu menurut kadar kelanggenganmu di dalamnya. Beramallah untuk Allah sesuai dengan kadar kebutuhan-Mu pada-Nya. Dan baramallah untuk neraka sesuai dengan kadar kesanggupanmu menanggungnya.”
Anakku, jika kamu mengamalkan hadis ini, kamu tidak memerlukan ilmu yang banyak. (Maksud hadis tadi: Kalau kamu termasuk dalam maqam orang yang harus membanting tulang untuk memenuhi kebutuhan pokok…

Cara menambah chat box pada blogspot

Image
yeyeye finally saya punya chat box...
awalnya saya coba pake shoutmix lha kok ga bisa... akhirnya setelah googling nemu juga yang satu ini, chat box (CBox) bukan (CeBox) ya... beda!! wkwk
well here we go, cara installnya gampang mamen..yang penting bisa ngenet / punya imel, dan bisa baca... :p oy satu lagi punya blog... kalo g punya emang mu di pasang di mana ?
1. buka alamat ini :)
2. klik Get your own free cbox now!

Poligami atau ???

Image
ShhhhSStt... Hai para kaum Adam...pernah dengr istilah poligami??gimana? pengen?yang jawab iya (hukumnya wajib 'ain bwat baca mpe selese) Well, di sini saya cuma mo numpahin segala rasa yang ada dalam dada (lebih tepatnya ngrasani) -___-',  makhluk bernama cowok...  Saya kepikiran buat nulis ini setelah diskusi sama temen tentang yang namanya pernikahan... and u know whaaat?? we're almost desperate...T.T...huaaaa....

AKU PASTI BISA! by AFI Junior 1

Image
Kadang ku takut dan gugup Aku merasa Oh..oh.. tak sanggup Melihat tantangan di sekitarku Aku merasa tak mampu Namun ku tak mau menyerah Aku tak ingin berputus asa Dengan gagah brani aku melangkah Dan bekata Aku Bisa!!
Reff:

There's a Hero by Rio Febrian :)

Image
There's a flower in the smallest garden
Reaching for the light
There's a candle in the darkest corner
Conquering the night
There is amazing strength
In a willing hand
There are victories
That you've never planned
There's a hero
In everybody's heart

There's a fire inside of everybody
Burning clear and bright
There's a power in the faintest heartbeat
That cannot be denied
Go on and trust yourself
Cause you can ride the wind
You're gonna take your dreams
Where's they've never been
There's a hero
In everybody's heart

Alaaaah Paling Cuma di Hina

Image
Ehm lagi2 ngomongin kesuksesan. Yah karena sampai saat ini saya masih berambisi untuk sukses. Anda??? ya mangga mau sukses ato nggak itu hak setiap warga negara... kalo emang ga mau sukses saya juga ga akan maksa2 wkwk (kan ane bukan emak ente )lol...
di sini saya cuma mau share aja apa yang saya dapet setelah ketemu pasangan suami istri yang kereeen... whazz dat??